Vanliga frågor

Generellt

  • Hur ändrar jag min personliga information, som t.ex. e-post adress?
    Behöver du uppdatera din personliga information, kan du göra det genom att klicka på ”Spelkonto” -> ”Mitt Spelkonto” och därefter "Redigera profil". Tänk på att du måste vara inloggad för att kunna uppdatera din profil.
  • Kan jag spela på mobil och surfplatta?
    Ja, det kan du. I webbläsaren besöker du www.Lyckost.se som vanligt. Om du spelar på mobil eller surfplatta stödjer vi de senaste två versionerna av iOS (i Safari-webbläsaren) och Android (här rekommenderas webbläsaren Chrome). Just nu stöder vi inte Windows Phone.

In- och utbetalningar

  • Hur gör jag en insättning?
    Under ”Mitt Spelkonto” klickar du på ”Sätt in till spelkonto”. Därefter väljer du insättningsmetod och det belopp du vill sätta in. Vi tar emot insättningar från Mastercard, Visa och banköverföring.
  • Min inbetalning blev avvisad av banken, men det finns tillräckligt med pengar på mitt bankkonto?
    Vänligen kontakta din bank. En vanlig förklaring är att du har uppnått den betalningsgräns som finns på ditt kort. När din gräns är nådd, avvisar banken insättningen till Lyckost.se. Denna gräns kan oftast ändras eller nollställas hos din bank.
  • Hur lång tid tar det innan pengarna är på mitt bankkonto?
    En utbetalning kommer vanligtvis att slutföras på cirka 5 minuter. I vissa fall kan det dock bli förseningar i den enskilda banken. Om betalningen inte har anlänts efter två arbetsdagar rekommenderar vi att du kontaktar vårt support så att vi kan undersöka ytterligare. När du begär en utbetalning så måste du använda samma metod som du använde när du gjorde din insättning. Om du använde ett kort som inte längre är tillgängligt, är det möjligt att göra ett uttag direkt till din bank.
  • Finns det någon gräns på hur stora utbetalningar jag kan begära?
    Det finns absolut inga gränser för hur stora summor du kan få utbetalt från oss. Skulle du ha turen att vinna en jackpott kan du få alla pengarna utbetalda på en gång. Som alltid ska du vara uppmärksam på att det tar 1-2 bankdagar från att du ber om utbetalningen till att pengarna finns på ditt bankkonto.
  • Ska jag betala skatt på mina utbetalda vinster?
    Nej, det har redan betalats skatt på pengarna som du har vunnit, så din vinst är skattefri.
  • Varför har 1 kr reserverats på mitt bankkonto?
    När du använder ditt kort på en tjänst – såsom när du gör en insättning hos Lyckost.se, får du oftast valet att spara ditt kort. När du gör detta är det vanligt att leverantören av tjänsten skickar igenom en reservation på 1 kr för att se om kortet är ’aktivt’. Beloppet dras aldrig och reservationen står på ditt konto tills den friges igen. Det är en ren teknisk åtgärd och kommer aldrig att kosta dig pengar.

Bonusar

  • Jag har blivit erbjuden en välkomstbonus. Hur hittar jag den?
    Din bonus kan du hitta genom att klicka på ”Spelkonto” överst på sidan och sedan navigera till ”Mitt Spelkonto”. Har du accepterat bonusen när du skapade ditt konto så kommer den automatiskt att synas när du gör din första insättning. Tänk på att du endast kan använda bonusen på din första insättning och endast en gång per spelare.
  • Hur fungerar min välkomstbonus?
    Om du väljer att aktivera en välkomstbonus på din första insättning så kommer vi att lägga till bonuspengar på ditt konto. Dessa pengar går att använda till att spela i alla våra spelautomater precis som riktiga pengar. När du har spelat för dina bonuspengar ett visst antal gånger så förvandlas din bonus till riktiga pengar som du sedan kan välja att ta ut. Din bonus kommer med ett omsättningskrav där du måste omsätta (spela för) 5 gånger din bonus + minimuminsättning. För vår välkomstbonus betyder det att du måste omsätta 5 gånger 100 kr + 100 kr vilket blir totalt 1000 kr som du måste spela för. Varje gång du spelar för ett belopp i våra spelautomater så räknas det beloppet bort från omsättningskravet och du är lite närmre att din bonus förvandlas till riktiga pengar.
  • Kan jag ta bort en aktiv bonus från mitt konto innan jag har uppfyllt omsättningskravet?
    Ja, men du ska vara uppmärksam på att om du väljer att göra detta, förlorar du både bonuspengarna du fick av oss och alla vinster som du vunnit med dina bonuspengar. Du säger upp ett bonusavtal genom att kontakta kundservice på [email protected] eller tel. 10 750 25 25.

Spelautomater

  • Hur fungerar en spelautomat?
    I varje spelautomat kan du hitta en spelguide som förklarar hur just den spelautomaten fungerar. För att hitta spelguiden öppnar du ett spel och navigerar till toppmenyn -> ”Spelguide”
  • Mitt spel startar inte?
    Vänligen se till att du använder den senaste versionen av din webbläsare. Vi rekommenderar att du använder Google Chrome eller Microsoft Edge. Se dessutom till att det finns tillåtelse att köra plugin från Lyckost.se i webbläsaren.
  • Hur stor chans har jag att vinna i spelen?
    Alla kunder har samma förutsättningar för att vinna, eftersom automaternas utfall är baserade på ren slump. Det vill säga att din vinstchans är samma för varje öre du spelar för, oavsett insats.
  • Varför måste jag sätta in pengar i automaten?
    Det finns två bra anledningar till att vi valt detta system; för det första betyder det att du har bättre koll på hur mycket pengar du har spelat på i spelautomaten, eftersom du måste aktivt sätta in mer pengar i automaten om du spelar slut på din första insats. För det andra så vill vi efterlikna de fysiska automater som finns i olika casinos över hela världen. Så upplevelsen är nästan likadan, du behöver bara inte lämna soffan!
  • Hur ändrar jag min insats per runda i spelen?
    I de flesta av våra spel kan du ändra din spelinsats per runda genom att trycka på kugghjulet i spelet och ändra nivån du spelar på. Vissa spel ber dig att välja en fast insatsstorlek vid starten av spelet. I dessa kan du inte ändra insatsen under tiden. Du kan alltid se din totala insats i spelautomatens display. Du kan läsa mer om linjer och insatser i spelguiden till varje spel.
  • Kan man spela på flera automater i taget?
    Ja, det är absolut möjligt. Över varje spel hittar du en liten flik med texten ”Starta fler”. Klicka på denna så kan du välja att starta ännu ett spel. Byt mellan spelen genom att klicka på flikarna. Dina flikar kommer blinka om det händer något i det gällande spelet. Om en spelautomat är satt på auto kommer du också se ett grönt ”A” på fliken, när det är borta har spelautomaten stannat.
  • Kan jag fortsätta mitt spel senare, om jag tar en paus?
    Ja, hos Lyckost.se fungerar automaterna ungefär som i din lokala spelhall, där det kan vara flera automater med samma spel. Det enskilda spelet på Lyckost.se har många olika automatID:n, så du kommer alltid vara den enda som spelar på just din automat, även om det kan vara många som spelar på samma spel samtidigt. Vi ger dig exklusiv rätt till alla automatID:n som du har spelat på i 48 timmar från att du slutar spela, om du inte är aktiv i ett automatID under 48 timmar så friges det sen till andra användare på Lyckost.se. Du hittar dina sparade spel i spelfönstret genom att klicka på ”Starta fler” och därefter kan ”Sparade spel” ses i högra hörnet av fönstret (om du har sparade spel). Dessutom kan du hitta dina sparade spel under ”Spelkonto” på hemsidan. När du klickar på ”visa sparade” får du en översikt över alla dina sparade spel, när din ”användarrätt” till automaten går ut, och vilka automatID:n du just nu spelar på. Har du tröttnat på en specifik automat kan du också välja att frige den till andra användare innan de 48 timmarna har gått. Var uppmärksam på att du max kan ha 50 sparade automater i taget och att du max kan frige 100 automater per 7 dygn.
  • Varför kan jag inte frige mina automater?
    Vi har infört en maxgräns på antalet av automater man kan frige per vecka, eftersom vi då kan ge alla användare en mer rättvis fördelning och vinnarchans. Du kan max ha 50 sparade automater i taget och max frige 100 automater per 7 dygn. Du kan fortsatt spela på dina sparade automater, och oanvända automater friges som alltid automatiskt efter 48 timmar.
  • Kan jag prova spelen gratis innan jag gör en insättning?
    Nej, det kan du inte just nu (men det är något vi överväger). Du kan dock spela för mycket få ören per insats i våra automater.
  • Vad betyder utbetalningsprocent?
    Utbetalningsprocenten är den teoretiska procentdelen av det du spelar för som du får igen när du spelar. Att utbetalningsprocenten är teoretisk betyder att automaterna ibland kommer ligga långt över, t.ex. när det just har vunnits en jackpot eller en annan stor vinst, och ibland kanske under, men baserat på otaliga spelrundor över mycket lång tid kommer utbetalningsprocenten för den enskilda spelmaskinen vara den angivna %-delen. Utbetalningsprocenten finns i spelguiden för varje maskin.

Säkerhet

  • Hur loggar jag in?
    När du skapar och loggar in på ett konto använder vi BankID. Detta gör att vi snabbt och enkelt kan skapa ett konto till dig och verifiera vem du är. Du får absolut inte dela dina inloggningsuppgifter med andra människor.
  • Är det säkert att spela på Lyckost.se?
    Din säkerhet har högsta prioritet på Lyckost.se, så du kan känna dig trygg när du sätter in pengar och spelar hos oss. Lyckost.se är godkänt av den svenska spelinspektionen, som gör en löpande övervakning av sidan för att säkerställa att säkerheten matchar dem lagar och regler som finns i Sverige när det kommer till spel.

Ansvarsfullt spel

  • Hur fungerar min insättningsgräns?
    När du skapar ett konto hos Lyckost.se så måste du ange en daglig, veckolig och månatlig insättningsgräns. Dessa gränser limiterar hur mycket du kan sätta in under den specificerade tiden. När du anger dina insättningsgränser träder de i kraft med detsamma, detta gäller även om du känner att du vill sänka dina insättningsgränser. Vill du däremot höja en existerande insättningsgräns, går det 72 timmar innan ändringen träder i kraft. Under denna tidsperiod har möjligheten att ångra ditt beslut.
  • Jag vill stänga/ta bort mitt konto
    Du kan stänga/ta bort ditt konto genom att trycka på ”Spelkonto” -> ”Mitt spelkonto” och nederst på sidan välja ”Lås spelkonto” eller ”Radera spelkonto”. Var uppmärksam på att om du väljer att spärra ditt konto, är det, på grund av lagkrav, inte möjligt att ta bort spärrningen i förtid. Vid slutgiltig spärrning ska det gå minst ett år innan du kan skapa ett konto igen. Om du bara vill ha en kort paus från sidan kan du under ”Mitt konto” välja ”Kontonedkylning” och låsa ditt konto under en kortare period.
  • Vad gör jag om jag är rädd för att tappa kontrollen över mitt spelande?
    Spelarsäkerhet är ett mycket viktigt område för oss och vi kommer jobba hårt för att se till så att våra användare är trygga och glada när dem spelar hos oss. Vi stöder därför ansvarsfullt spel och gör mycket för att våra användare inte ska hamna i ett missbruk. Känner du att ditt spelande är påväg att ta över, kan du ta ett test på vår sida för att kartlägga ditt spelförbruk.

Fel och felkoder

  • Vad är felkod 700 och 718?
    Felkod 700 (och 718) beror på ett anslutningsproblem mellan din dator och våra servrar. Den vanligaste förklaringen är att du har mobilt bredband eller en ostabil internetanslutning. Våra automater kräver en konstant uppkoppling till servern för att kunna utföra spelen och samtidigt säkerställa så att det inte uppstår fel. Om du använder trådlöst internet eller mobilt bredband kan du prova att spela via anslutning med nätverkskabel och se om det avhjälper problemet. Spelar du på mobilsidan kan du prova att byta mellan 3G/4G och WiFi. Fortsätter problemet här bör du kontakta din internetleverantör för mer direkt hjälp.
  • Det uppstod ett fel i spelet och jag tror att jag gick miste om min vinst
    Din vinst har med största sannolikhet blivit korrekt utbetalad, även om det uppstod ett fel. Under ”Spelkonto” -> ”Mitt spelkonto” -> ”Kontohändelser” kan du se att pengarna i spelautomaten har förts tillbaka till spelkontot inklusive vinster. Om du vill veta vilken vinst som blev vunnen kan du kontakta support med ID på automaten och tidpunkt för händelsen.
  • Mina spel hackar/kör dåligt, vad kan jag göra?
    En vanlig anledning till att dina spel hackar brukar vara att du har för många spel igång samtidigt, då kan det hjälpa att spela färre spel. En annan anledning kan vara en inställning i chattfönstret, detta kan du själv stänga av genom att klicka på meny-symbolen, navigera till inställningar och klicka bort ”Animationer”. Alternativt kan du stänga chatten helt.

Kontakta oss

010-750 25 25

Telefontid i dag

11:00 - 21:00

Telefontider

I dag torsdag : 11:00 - 21:00
Fredag 14/8: 11:00 - 21:00
Lördag 15/8: 15:00 - 21:00
Söndag 16/8: 15:00 - 21:00
Måndag 17/8: 11:00 - 21:00
Tisdag 18/8: 11:00 - 21:00
Onsdag 19/8: 11:00 - 21:00
Torsdag 20/8: 11:00 - 21:00
Fredag 21/8: 11:00 - 21:00
Lördag 22/8: 15:00 - 21:00
Lyckost ApS
Lauritzens Plads 1
9000 Aalborg, Danmark
Organisationsnummer: 40782184